Nytt år, nya möjligheter

2011 lämnades med ett enormt framsteg: Jag och Eddy red ut själva!!! Helt själva! En hel del tjafs och bråk men det slutade med att vi kunde ta en galopp i skogen! Underbar avslutning på året.

Sen kan jag inte hålla med om att 2012 började riktigt bra med tanke på att snön kom. Helt onödigt! Så året fick börja med massa mys och ingen ridning eftersom styltorna var som kastruller.

Det blev inga nyårslöften men en planering måste göras. En träningsplanering så att jag och Eddy är redo och mogna för att tävla både hoppning och dressyr i slutet av maj. Ett mål är också att lära Eddy att slappna av och mysa, och självklart ska vi fortsätta träna på att komma ut själva. Det är ju det mest underbara som finns att rida ut och det tycker ju Eddy med. Han älskar ju skogen! Han är sååå lycklig när han får komma in i skogen.

Är fortfarande irriterad på kotan som svullnar men nu har jag läst in mig på vad man kan ge honom för "super food" som kanske kan hjälpa. Vart väldigt förvånad när jag läste i nya tidningen jag fått från Fredrik att gurkmeja förr i tiden användes som avmaskningsmedel (spolmask). Fanns mycket andra tips på bra super grejer man kan ge. Det måste jag ju prova!

Kommentarer
Postat av: Fredruck :D

:D Va bra att jag köpte den!



Kramar

2012-01-05 @ 12:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0