Satans is och halka...

Varför måste det bli is och halt överallt bara för att det är vinter? Helt onödigt!
Igår blev det uteritt med Lisa, Mia och Emma. Red till nybygget där vi kunde trava lite. Eddy var superpigg (tror han behöver jobba lite mer). Han hade svårt att stå sitt och skuttade lite på bakbenen. Helt plötsligt slängde han in en tokspark direkt efter "mini-stegringen". Ingen som jag var beredd på så jag höll nästan på att åka av! Inte ok, även om jag vet att det var en lycko-grej från hans sida så får han inte fortsätta med detta så han fick sig en utskällning.
Det var snorhalt på tillbakavägen men det gick bra.
I torsdags blev det bara lite skritträning på banan. Hoppade upp på stallplan och red ner till banan, han är jätteduktig nu. Den var ganska hård så därför blev det bara skritt. Gick till hagen men den var alldeles för mjuk så tillbaka till banan. Tränade mycket på min sits, vikt osv. Provade det jag läste med att göra skänkelvikning t ex till höger fast istället titta över vänster axel och fick då en fin framdelsvändning! Snyggt! Tänk att han lyssnar så mycket på vikt och blick! Att det påverkar så mycket, mycket mer än vad jag har tänkt på. Ska träna vidare på att titta vart jag ska och inte ner på halsen på honom, ska också träna mycket sits.

Har nu broderat klart vårat tävlingsschabrak. Det blev tom en brodering på träningsschabraket eftersom det var så himla kul. Är ganska nöjd med det svarta, det vita får duga!



Lyckades få en bild häromdagen när han (som vanligt) rullade sig. Denna gång i boxen:

Kommentarer
Postat av: Fredruck :D

Dom vart jättefina! Du är riktigt duktig gumman..



Kramar

2012-01-07 @ 12:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0