Förlorat en vän

Igår förlorade vi en vän. En mycket speciell herre som faktiskt var känd av många inom hästvärden. Jag tyckte om Troll, visst, han var sur och högg lite efter en när man gick förbi boxen. Men han påminde om en liten surgubbe som egentligen är väldigt snäll. Har ni sett filmen Upp? Troll är precis som den gubben. Det är nog inte många som skulle göra allt för sin häst, trots att man inte kan rida och har inte kunnat göra det på många år. 2 människor har verkligen älskat sin häst trots det sura, trots det sjuka och det stela. Han förtjänade verkligen att hamna hos dessa människor. Sista dagarna i hagen tyckte jag han började bli utstött, speciellt av Playson och Eddy som mer och mer stod bredvid varandra. Jag tyckte det var konstigt, men nu förstår jag ju. Han var sjuk, och en flock vill inte ha en sjukling med, det betyder fara. Trots att han var sur i boxen så var han mycket vänlig i hagen och kom gärna fram och tiggde till sig en morot, han tog den alltid försiktigt till skillnad från de andra hästarna som nästan fick med sig hela handen. Och han var alltid så glad och söt i hagen. Jag tror att han har det bättre nu eftersom han hade så fruktansvärt ont. Det är alltid ett svårt beslut och saknaden kommer att vara enorm för hans 2 mattor. Jag lider med er och hoppas att ni kommer ihåg att ni gjorde allt för denna speciella herre under alla år som ni hade honom, han kunde inte haft det bättre hos någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0