Jag kan sitta ner i trav!!!

ÄNTLIGEN kan jag sitta ner i traven. Jag har verkligen längtat efter att kunna sitta ordentligt, kunna jobba "på riktigt". Eddy är ju så duktig så det har känts som att det är mig vi har väntat på. Nu har jag kommit i fatt.
 
I tisdags tog jag ut Bettan för behandling på Eddy. Han hade spänningar i nacken och tendens till ont i huvudet. Annars var det mycket spänningar som släppte nästan direkt när hon började behandlingen. Han berättade också flera saker som jag verkligen kommer att kämpa med. Det ena började jag med redan igår och det kändes hur vi samarbetade mycket bättre.
 
Redan i onsdags, dvs dagen efter behandling, red vi vägen som han tidigare har tvärvägrat!! Visst, det var en hel del bråk på vägen ner, men helt plötsligt gick vi utan problem. Underbart!
 
I torsdags red jag ut med Emma och Sandra. Det blev bästa rundan och en hel del galopp. När jag skulle släppa ut honom i hagen upptäckte jag att han hade fått röta IGEN... SKIT!!!! Det sitter mellan skon och hoven.
 
I fredags blev det stor rengöring av hovarna, sen på med tjära på strålar och försök till att pilla in det i alla sprickor runt sömmarna. Kunde inte låta bli att sitta lite barbacka på honom och skritta en sväng i hagen =o)
 
Igår var jag i stallet tidigt för att hinna rida innan regnet. Först rengöring av hovar och på med jodopax. Vi skrittade fram i hagen och sen på banan. VI jobbade en hel del i trav NEDSITTNING =o) Wiiiee...
På eftermiddagen böjade regnet verkligen ösa ner och temperaturen sjönk. Jag åkte ut till stallet för att ta in honom och där står han i hagen, genomblöt och kall så han skakar. Han fick komma in och få fleecetäcke på sig. Jag slängde ut halm åt honom och gav honom lite hö så fick han stå inne ett par timmar och torka. Sen åkte jag ut och satte på honom regntecka innan han fick gå ut igen.
 
Vart tog sommaren vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0