Långtur själva på okänd mark

Måste bara berätta för hela världen att jag och Eddy red en långtur idag själva. Först ner för backen för andra gången. Han tjafsade lite först, sen kom han av sig när han såg 2 konstiga saker...människor... Och gick ner för backan och upp för nästa, nästan utan tjafs. Sen red vi turen runt Skrikhult (som jag för övrigt väldigt gärna skulle vilja ha). Det vart en hel del tjafs, studs och bakbens-träning vid några vattenpölar. Även lite träning att backa ner i diken och halvstup. Men vi kom runt. Blev bara en galopp, fast på helt tidigare oriden mark. Vid en lång grusväg började vi trava sen gav jag honom tyglarna, höll i mig i manen och halsen och sa "gör vad du vill i vilken fart du vill". Och herrejävlar vad han satte av i trav! Måste ha varit grusvägen och att det var raksträcka som gjorde att han valde att trava, det brukar han inte. Så fort har jag aldrig travat med någon i hela mitt liv. Det gick så fort, fortare än när vi galoppar. Jag hade fullt upp att hålla i mig. Eddy hade spetsade öron och bara sprang och sprang, det var en häftig känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0