Hinderbana uppbyggd

Idag tog jag Eddy i repgrimman och gick upp till nybygget. Han strulade lite innan uppförsbacken men efter lite övertalning så gick det bra. Han var glad idag och knallade på ganska ordentligt. Han ville gå in i skogen så vi gick lite upptäcksfärd där och hittade massa områden som vi kan rida på i sommar. Än var det hårt i backen, men så fort det tinar så ska vi utforska området ännu mer.
Sen gick vi ner till den bana som är nedanför gamla stallet. Där la jag ut 3 små stockar så det vart som bommar. Sen fick jag även lust att bygga upp några hinder. Det finns otroligt mycket material som bara ligger och skräpar. Byggde upp 3 hinder kring den banan som går i skogsdungen. Så hade vi en liten bana.
Först över bommarna, sen över en stock som låg sedan innan, sen runt i skogen. Eddy tyckte det var skitkul och en gång över stocken la han till en rejält bocksprång efter så han skvätte ner hela mig med lera. Hade tom lera i hårbotten när jag kom hem. 2 gånger sprang vi runt banan. Sen gick vi på lite ytterligare upptäcksfärd innan vi gick hem igen. 1 timma var vi ute, matte var helt genomsvettig medans Eddy enbart var lite varm på halsen. Riktigt kul hade vi! Måste tillbaka dit i helgen och bygga mer, det var ju jättekul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0