Lång, mysig uteritt

Idag red jag och Eddy ut. Passade på att göra honom fin med matchande schabrak och benlindor =o)

Red "vanliga" vägen, hade "vanliga" problemet i backen, men idag gick han faktiskt efter en del övertalning. Jag kunde iaf hålla mig lugn, straffade backningar och lät honom stå och titta bäst han ville, så länge det inte gick bakåt. Idag funkade det att göra så. Uppe i backen strulade han ännu mer och nu verkar han fått muskler tillräckligt för att stegra ordentligt.. Hoppsan!!! =oO Vart lite snopen faktiskt. Men även här så gick han efter en del övertalning. Vi travade så mycket vi kunde hela vägen bort, gick ner för backen och sen vände vi och galopperade hela backen upp. Sen gick vi in i skogen, galopperade hela backen upp där, travade bort till klätterplatsen, galopperade upp för den långa backen. Sen gick vi hela skogen bort till husen där vi kunde gå ut över ödetomten. Vart en tur på över 1 timma! Helt underbart! Lite tjafs i skogen vid "läskiga" isfläckar, men på de ställena kunde vi gå på sidan eller runt och då går det bra. Måste möta honom halvvägs där det går! Tror vi vinner på det i längden. Är supernöjd över ridturen idag, helt underbar och Eddy var kanonnöjd efter! Myyys!

Fina killen med matchande "kläder"..


Kommentarer
Postat av: Fredruck =o)

Vad fin han vart =D Låter skönt o rida ut sådär. önskar jag hade mod själv till att rida så man fick följa med och kolla in naturen på en hästrygg =o)



Kramar

2012-03-02 @ 22:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0