Markarbete

Idag var det dags för markarbete. Alexandra hade gett mig tipset att ha bommar "neråt" för att jobba med att bli av med slängandet med frambenen.

Jag är supernöjd med dagens ridpass. Han var pigg och glad och samarbetsvillig. Ibland kom slängandet men det går att undvika genom att jobba på att hålla ihop honom samt att antingen sakta av eller öka (för oss blir det nog sakta av, eller göra halvhalt). Han var riktigt fin vissa stunder och vi fick beröm från Alexandra för både skritten och traven och hon tyckte att han hade riktigt fina framben (när han inte slängde med dom). Jag vart såå stolt!
Jag frågade om han jobbade under sig ordentligt och hon sa att han gjorde det, speciellt över bommarna. (Eddy älskar verkligen bommarna). Kändes sååå skönt att få höra det från en så duktig person.

Jag var helt slut och även Eddy var svettig och supernöjd! Ibland är han bara så duktig, min underbara kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0