Nu kan vi fatta höger galopp!

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
Igår red vi dressyr på banan. Jag hade lagt upp 4 bommar på volten som vi tränade över. Den ena bommen hade jag lagt upp på en sockerbit och hade tänkt att vi kunde använda den som hjälp vid höger galopp.
Första gången började han galoppera innan bommen, självklart vänster. Men de andra gångerna blev det rätt, jag gjorde fattningen när vi var direkt över bommen och då blev det naturligt för honom att fatta höger. Han höll kvar den på hela långsidan sen men vi bröt av innan hörnet. Så duktig kille!
Vi tränade också balansen som vi gjorde när vi red för Alex första gången. En gång fladdrade frambenen iväg, då gjorde jag halt direkt. Sen hände det inte igen.
Eddy var jättefin igår och lyssnade riktigt bra. Jag måste bli bättre på att hålla ytter och inte tappa den och sen måste jag verkligen tänka på att inte spänna mig från knäna och uppåt. Jag är så nöjd över oss igår. Ett underbart pass!

Övrigt i veckan har det varit ganska lugnt. Eftersom jag har varit lite öm i kroppen efter avåkningen så har det inte blivit något ordentligt. I tisdag så red jag barbacka och gjorde mycket skrittövningar. Det gick väldigt bra, han lyssnar kanon på skänkel och vikt. Måste även träna mer på att rida med sätet, men det börjar arta sig nu!

I onsdags spöregnade det så det blev ingen ridning. Jag åkte ut och pussade på honom och han fick på sig ett fleece eftersom han var dyngsur!


Kommentarer
Postat av: Fredruck=0)

Roligt att det går så bra för er :D

Hoppas att du känner dig bättre snart gumman.



Kramar

2012-03-30 @ 15:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0