Uppdatering...

Usch för att vara sjuk! Har toklängtan efter Eddy och att rida igen. Började må dåligt redan förra veckan på torsdagen. Efter att ha jobbat hemifrån hela dagen åkte jag ändå ut och tog en tur på min prins. Han tjafsade ganska mycket i början. Vi red runt nybygget från "andra" hållet, eftersom vi inte kommer ner för backen vid hagarna så tänkte jag att det kanske kunde gå bättre. Eddy bråkade en hel del vid husen men jag "fick ihop honom" ordentligt efter ett tag och han fokuserade på det istället för något läskigt. Hittade en skogsstig istället för att gå förbi resten av husen, kanonfin stig!

När vi kom till gamla stallet kunde jag inte låta bli att hoppa lite över min fina terrängbana. Han fattade galopp innan själv och gjorde kanonfina språng och hade underbar galopp. Så det blev en hel del galopp där.
Det var så underbart så jag kunde inte låta bli att galoppera på grusvägen på vägen hem. Jag kunde sitta perfekt! Helt underbart! Han kommer bli sååå fin!
Var fortfarande ridsugen när vi kom tillbaka så jag "åkte" en sväng på Geifa barbacka tillsammans med Ida och Sandra.

På fredagen var jag ganska dålig men eftersom en ridlektion var bokad så kunde jag inte låta bli. Vi red för Alexandra och tränade på att balansera upp honom genom att ställa utåt, speciellt i lutningen på banan. Eddy tyckte det var jobbigt och blev ganska sur! Ha ha! Men jag är nöjd med honom. Det blev ingen lång lektion för Eddy vart så trött. Enligt Alexandra har jag en bra sits (förutom när Eddy tappar sig) så jag ska sluta fokusera på det.

Sen dess har jag knappt varit i stallet och Eddy har inte fått motion alls. Vart riktigt dålig i lördags. I söndags hjälpte min snälla syster mig med mockning och fixa påsarna. Igår fick jag hjälp av Cattis. Jag vill bara bli frisk nu så jag kan komma tillbaka till stallet igen. Nu har jag inte lika mycket feber längre så i morgon kan jag nog åka dit igen.
Eddy fäller ganska mycket just nu så jag tror han är ganska nöjd med att slippa sadel, men man kan ju hoppas att han saknar mig iaf.
Det ser ut som att jag måste vara hemma resten av veckan, vill gärna vara utan feber helt en dag innan jag anstränger mig igen, ev kanske halvdag på fredag. Hoppas jag är frisk i helgen så vi kan rida ut lite. Har ju längtat enormt efter att hoppa också, förhoppningsvis till nästa helg! Helgen efter är det påsk och då fyller Eddy 8 år! (6 april).

Kommentarer
Postat av: Fredruck :D

Hej gumman! Då får du ju skicka inbjudningskort till Jojje o playson o besath, Ida o Geafa oxå så det kommer nån tjej hihi o kanske göra en morotstårta :D



Kramar

2012-03-25 @ 18:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0