Vill ha vår nu!

Längtar efter våren på riktigt nu!!

I söndags var jag och Fredrik och byggde klart terrängbanan! På måndagen följde Ida med och vi provade den! Oj, vad kul det var. Eddy rev det mesta (slarvpelle...) men vi hade såå roligt.
I tisdags vart det longering, provade med den nya grejen (vad tusan den nu heter) med ringar fram på nosgrimman... Den var sådär.. är nog bättre med en vanlig grimma i så fall om man inte vill ha träns..
Igår red jag och Eddy ut. Vi tog vanliga rundan. I "strul-backen" var det fullt med tjock svallis.. Jag trodde han skulle trampa igenom, men nee.. Han halkade runt som bambi och höll på att gå omkull. Jag stannade honom och tänkte hoppa av så fort som möjligt för att leda bort honom. Precis när jag slänger benet över ryggen svänger han runt i värsta farten. Eftersom hästen plötsligt försvann föll jag rätt ner och landade på knät. Fy helskotta vad ont det gjorde. Det högg till i ryggen så det tog säkert 5 min innan jag kunde ta oss därifrån. Hela kroppen bara skakade och jag vart helt yr. När jag kunde röra på mig gick vi ut i skogen på sidan och gick den vägen upp. Jag är ju lite konstig av mig så jag hoppade upp igen och red resten av turen som tänkt. Den turen brukar ta ca 1 tim men Eddy var pigg som tusan så vi var runt på halva tiden. Sen kom hovslagaren och skodde om Eddy. Han tyckte fötterna såg betydligt mycket bättre om. Han hade lite strålröta kvar i båda bak, men så lite så det var inget att "tala om" sa Roger. Nu ser fötterna kanon ut och skorna passar betydligt mycket bättre..dvs nu när det är rätt storlek! Han fick också sidokappor på bakfötterna för att minska risken att han vrider skorna. Jag är 100% nöjd med Roger! Otroligt duktig hovslagare! Han svarade på alla frågor utan att låta som att jag var dum i huvudet för att jag frågade och gav råd och tips.

När jag kom hem igår hade knät börjat värka ganska ordentligt och det var en stor svullen och blå knöl där jag hade landat. Idag när jag vaknade hade svullnaden gått ner lite men det värker som tusan. Kände att det inte var så bra att rida idag så det blev longering igen. Men idag körde vi lite markarbete och några skutt på volten. Först bommar på backen, gick kanon. Sen kryss på sockerbit, gick också kanon. Sen höjde jag upp så det blev ett rättuppstående på sockerbiten. Först stannade han, när jag smackade så hoppade han ändå, han rev men det gör ju inget, han gick ju på! Resten av gångerna gick kanon och på slutet blev han lite upphätsad och hade lite mer fart mot hindret och fick till världens snyggasta hopp! Riktigt, riktigt snyggt! Han kommer bli duktig hoppare tror jag! Med lite mer självförtroende så kan han komma en bra bit! Duktiga killen!

Nu har manen vuxit ut ordentligt och hela ligger ner!!!



Kommentarer
Postat av: Fredruck =o)

Hoppas att du känner dig bättre i knät snart.. Va bra att du har hittat en bra hovslagaren så att Eddy har nya skor som passar bra och att ni kan känna er trygga och nöjda.. Du får hälsa Eddy, Besath, Gayson och Jojje :oD Selma o zeke oxå :o)



Kramar

2012-03-09 @ 00:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0