Framstegen fortsätter

Har haft så körigt så jag har inte hunnit med att uppdatera bloggen på en vecka! Måste bli bättring ;)

I tisdags red jag och Eddy ut själva. Vi tog långa vägen mot nybygget, sen gick vi under bron helt själva utan tjafs. Jag vart helt förvånad, han tycker ju det är läskigt när vi rider där i sällskap och nu gick han helt utan problem! Jösses! Sen red vi till sandgropen, träffade på en älg i skogen. Eddy tittade på den, jag kände hur hjärtat slog på honom genom sadeln. MEN han gjorde ingenting! >Gick bara iväg. Så satans duktig! Det var inga problem en enda gång!

Efter ridturen passade vi på att beta lite! Mums!

I onsdags fick Alexandra prova att hoppa Eddy. Han var otroligt stressad i början och taktade tom i skritten så han såg helt halt ut. Alex hade svårt att få honom att trava ordentligt pga att han var så stressad. Efter ett tag hade han lugnat ner sig så hon skulle prova ett sockerbits-kryss, det blev tvärnit. Han har inte stannat med mig på länge så han måste ha varit otroligt stressad över att det inte var matte som red. Han sneglade på mig varje gång han gick förbi. Det blev ett par hinder till, sen tyckte Alex att han var så trött så det fick räcka. När jag kom fram till honom la han direkt hakan på min axel och "sniffade" mig i håret. Tror han tyckte det var skönt när matte var i närheten *kärlek* Jag gick med honom ganska länge innan jag tog in honom.

I torsdags fick Eddy vila! Jag tog faktiskt inte ens in honom från hagen utan fixade bara maten och mockningen. Tyckte han behövde en dag helt ifred.

I fredags red vi ut med Mia och Emma. Vi red till sandgropen och klättrade runt lite i spöregn. Det blev nästan bara skritt, men då sanden är ganska djup räckte det ändå. Eddy var lite mer på tårna än vanligt, men skötte sig bra. Riktigt mjuk och fin på vägen hem.

Påklädd för uteritt:


Jag och Emma red ut i lördags, favvo-rundan! =o) Den är helt underbar. Både Eddy och Geifa bråkade med oss en del och vägrade gå fram. Men på det stora hela gick det bra.

I söndags red jag ut med Sandra och Jojje. Det blev favvo-rundan igen! Det gick kanon, Eddy gick först ganska mycket. En del galopper och en hel del skänkelvikning och öppna/sluta i skritt på vägen. Eddy går så bra nu!

Idag, måndag, longerade jag Eddy över ett hinder på volten. Han var otroligt pigg och glad. Lite för okoncentrerad ibland, en gång glömde han hindret och sprang rätt igenom. Ha ha! Det blev kryss först, sen räcke och sen faktiskt en oxer. Han hoppade kanon! Vi avslutade med ett stort kryss. Han är riktigt, riktigt duktig och hoppar kanon med både fram och bak. Han galopperade nästan varje gång efter hindret och hade rätt galopp alla gånger tom höger galopp! Min duktiga kille!



Eddy och hans bästa kompis, Jojje:
 Puss!
 Så söta tillsammans!
Eddy kommer sakna Jojje så mycket när han flyttar i slutet av maj! Det är så tråkigt att de ska flytta =o(

Kommentarer
Postat av: Drängen :D

Vilka fina bilder du har tagit :D Tråkigt att Jojje ska flytta, man ser ju vilka bra kompisar dom är.

Va roligt att det går så bra för er =0)



Kramar

2012-05-14 @ 20:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0