Hoppat ÖVER 60 cm, gjort eget sidepullträns och sommarbete

25 maj - Saknade Eddy eftersom jag inte kunde åka till stallet denna dag =o(
Men Emma tog hand om Eddy!

26 maj - Idag släpptes kusarna på sommarbete! Inte den "riktiga" hagen, men ändå MYCKET mat åt dom.
Jag och Emma red en sväng i skogen, sen till Nybygget och hoppade lite över skogshindrena.

27 maj - Skrittade ut barbacka i skogen. Gick jättebra tills vi helt plötsligt fastnade i en stålvajer mitt inne i skogen. USCH! Eddy fick panik och stegrade så han kom loss. Jag fick hoppa av för att lugna honom och titta igenom honom. Sen gick vi igen. Riktigt otäckt! Men ingen skada skedd. Ska dit och plocka bort den...

28 maj - Hoppning! Jag, Emma och Sandra byggde en liten bana som jag dragit ut från nätet. De bestod av 4 hinder men man kunde hoppa alla från båda hållen så totalt vart det 9 språng. Det var bara Sandra som hoppade hela. Jag vågade inte hoppa ett av dom som stod på diagonalen ganska långt ner mot hörnet. Det kändes som en svår sväng... MEN det högsta hindret var lite över 60 cm och det hoppade vi =o) Rekord! Eddy brydde sig inte ett dugg om höjden. Det gick kanonbra. Han var dock vääääldigt trött så det blev inte så länge.

29 maj - Idag fick jag för mig att göra ett eget sidepull-träns, dvs ett bettlöst. Provade självklart att rida i det. Hade tänkt att rida barbacka i skritt bara men det gick så förbannat bra så jag kunde inte låta bli att prova det i trav också =o) Eddy lyssnade riktigt bra på det och kom ner i form i skritten, inte i traven dock.

Såhär vart det:
 

Eddy har blivit lite smått tjock av betet:

Kommentarer
Postat av: Sofia, ponnysanning

Svar: Hej! Det har gått bra! Han är fortfarande lägst i rang men dom är ändå en flock. Ger det tid. Bara din häst har gräs och kompisar borde Det går bra!



Kram

2012-06-04 @ 13:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0