Vårväder fortsätter och även Eddys framsteg

I torsdags red vi på banan. La ut lite bommar. Eddy var inte så sugen idag, men galoppen gick bra, även i höger varv! YES! Sen fick Sandra prova Eddy och jag tog Ida och kunde rida "ordentligt" och prova mina hjälper så det funkar, och det gjorde det. Ida är jätteduktig och det hjälper massor att rida henne för min egen utveckling tillsammans med Eddy. Det gick bra för Sandra också. Först ville Eddy galoppera och det gjorde de på volten utan att det var meningen. Det såg bra ut! Lugnt och fint. Han var lite spänd i traven, men Sandra är ju den enda som provat honom sedan jag köpte honom. Sandra är riktigt duktig!
Såhär såg Eddy ut idag:


I fredags var det dags för underbar ridtur med Sandra och Ida igen. Ohhhh, så satans roligt det var! Längtar redan till nästa! Vi har så himla kul och hästarna är så duktiga tillsammans! Underbart väder och mycket galopp! Finns inget som gör mig så lycklig!

I lördags red jag ut själv. Vi tog nybygget-rundan. Det började med lite bråk på vägen från stallet, men de blir färre och färre! Sen gick det kanonbra ända in i skogen vid husen. I skogen kom 4 småungar springande och ropade massa saker "vad heter hästen", "varför rider du i skogen" bla bla bla bla.. Eddy vart måttligt stressad att ha dessa skrikande ungar springande bakom sig så jag var tvungen att säga till dom att inte springa efter för dom skrämde hästen. Då slutande dom. Borta vid bilvägen kom vi lagom fram när hela jävla Norrköping åkte runt på gamla mopeder! Gaahh! Inte populärt! När de var förbi kunde vi gå ut på vägen, eller inte gå..steppa.. lagom vid det läskiga staketet kom resten av Sveriges alla gamla moppar och Eddy höll på att skita ner sig. Han svängde ut rumpan och var allvarligt sugen på att mörda varenda moped som for förbi. Det var ju inte tysta mopeder utan ju mer det lät desto mer nöjda verkade de gamla feta gubbarna som satt på mopederna så de såg ut som minimotos...
Fick inte Eddy att lugna ner sig genom skogen heller, det var rännskita ända bort till nybygget där precis allt var farligt. Hur kan en stor häst vara rädd för en jävla skata? Vad tror han att skatan är kapabel till egentligen?
Måttligt road fick jag inse att det inte var meningen att vi skulle ha det trevligt och i ren protest galopperade vi hela vägen hem... ha ha.. det gick iaf kanonbra!

På söndagen stod hoppning på schemat. Lena var i stallet och snäll som hon är hjälpte hon mig. Jag hade satt upp ett på mittlinjen och 2 studs inklusive 2 travbommar på långsidan. Började på mittlinjen och det gick kanon både från vänster och höger. Sen fegade jag ur så Lena fick sänka studsen. FAN! Jag är så satans feg. Sen höjde hon sista och hade första lågt. Sen tog hon bort första och sa åt mig att komma i galopp + att ta båda hindrena. Jag höll på att svimma! Galopp?? Nu?? Jag? Hur menar hon? Båda? Neee...inte båda....eller??? Men jag provade och komma i galopp, men eftersom jag stänger av hela mig precis innan så bröt Eddy av och kom mot i trav och hinder nummer 2 hade jag glömt för länge sen...
Fick prova igen och nu vart det galopp och bröt av till trav och kunde ta nästa hinder! oj oj! Eddy fattade HÖGER galopp precis innan hindret och hoppade kanon, eftersom jag hade lämnat hjärnan vid förra hindret glömde jag att luta mig framåt och reste mig bara upp i sadeln så jag lättade ca ½meter från sadeln över hindret och kunde inte låta bli att lägga till lite ljudeffekter som "wiiieeee" över hindret!

Idag fick Eddy vila. Jag hade så mycket att göra med trasig bil och massa skit så jag åkte ut i lånad bil för att pyssla, borsta och beta lite. Eddy verkade inte sakna träning =o)

Såhär ser

Kommentarer
Postat av: Drängen :D

Hihi Wiiiie! =0) Kan nästan höra hur det lät :D Eddy var lite smått lerig på kortet=0)Det är konstigt att hästar kan vara så rädda för så små saker, det är tur att dom inte vet vad dom är kapabla till att göra egentligen.

Kul o läsa om era framsteg :D



Kraaamar

2012-05-07 @ 21:31:47
Postat av: syster

Hi hi hade velat se dig hoppa :-D

2012-05-07 @ 21:49:50
Postat av: syster

Hi hi hade velat se dig hoppa :-D

2012-05-07 @ 21:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0