Ett försök till dressyr..

Hade inte så stor lust idag men kände att banan och lite dressyr kan vara en bra ide. Ville träna lite högergalopp och lite form osv. Han var trälig i början, ville inte lyssna, ville inte ställa, var stel i vänster, stel i munnen, sprätte med frambenen, ville titta överallt och intresserad av allt annat än mig. 234:e gången vi försökte blev det iaf höger galopp och ett par gånger även genom kortsidan, han genar så jävligt i hörnen när vi galopperar, nästan så det känns som man ska gå omkull, jag får luta vikten till vänster som tusan. På slutet blev han mycket mjukare, jag kunde sitta flera varv i trav och gå in på volterna. I vänster galopp kunde jag samla ihop honom lite på långsidan, men det går så fort och oftast bryter han av innan kortsidan. Vi avslutade med skritt på lång tygel och gjorde massa serpentiner osv mha vikten och sätet. Det gick kanonbra! Jag behöver verkligen hjälp av en tränare känner jag.
 
På söndag ska jag och Sandra rida till Skogslotten och hoppa! =o) Längar!

Kommentarer
Postat av: Sandra

åh vad kul! Synd bara att jag inte kan komma att titta, är sjuk..

2012-09-07 @ 12:07:22
URL: http://humsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0