Hovslagare

Idag fick jag ta och sjukanmäla mig. Känner mig helt överkörd av den dumma förkylningen.
Det var dags för hovslagare idag så efter att ha legat däckad i soffan hela dagen pallrade jag mig upp och stapplade till bilen. Väl uppe så kändes det faktiskt lite bättre.
Eddys hovar såg fina ut. Skadan som vart när han trampade igenom sömmen var ytlig. Ingen röta och hårda fina strålar. Mittstrålfåran var lite djup men ingen fara. De hade vuxit en hel del sedan sist så vi bestämde att ta 6 veckor igen, men efter att Roger konstaterat att han inte kunde den veckan blev det 7 veckor, jag tyckte det kändes lite väl kort med bara 5 veckor. Det brukar märkas när det är dags, han har ju faktiskt klarat över 8 veckor förut, men då tyckte jag att det var alldeles för länge. Eddy var lite krånglig idag, ville inte riktigt stå stilla, men så fort jag bara säger "Eddy" med lite sträng röst så står han blick stilla. Han är så duktig.
Han fick komma ut till padocken sen och göra lite lydnadsövningar. Släppte honom så vi skulle löslongera lite. Han hade visst lite extra energi och var tvungen att bocka av sig lite först innan vi kunde fortsätta.
Det blev inte länge för matte hade gjort av med all energi för idag. In och få lite betfor som belöning och sen ut i hagen. Jag stannade och tittade lite på grabbarna för att se vad de skulle göra. När jag var kvar i hagen så gjorde inte Scoban något men så fort jag gick blev Eddy bortjagad. Jag stannade och tog lite bilder.

 
Bortjagad av Scoban!

 
"Får väl leta lite mat här borta då..."

 "Jag är ju ganska sugen, kanske ska försöka närma mig lite försiktigt..."
 
 
"Börjar med att lossas som det regnar..."
 
 
Snart framme..än så länge går det bra..
 
 
"Yes! Jag gjorde det.. Mums..."
 
Eddy är förbannat smart..
 

Kommentarer
Postat av: Fredruck =o)

Duktiga Eddy :0D Bra att han säger ifrån, eller låtsas som att det regnar hehe


Kramar

2012-09-05 @ 23:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0