Långtur och badning

Idag har jag tillbringat hela eftermiddagen i stallet. Guuud, så underbart! Först kom mamma och mormor på besök och hälsade på Eddy! Det är så kul att han nu bor så nära och mittemellan mig och Maria, då är det lättare för familjen att komma och hälsa på! Det är så kul när mamma hälsar på, hon klappar på Eddy hela tiden och ska ge honom äpple. Eddy blir jätteglad när mamma säger att han är fin!
 
Sen berättade Tesan att hon och Texad hade tagit en 2-timmars skrittur i skogen! Det var jag också sugen på så efter lite vägbeskrivning så bar det iväg. Kollade nu när vi kom hem vart vi egentligen hade ridit och hur långt det är, det är en skaplig runda! Den är from nu min favorit. På hemvägen låg en stock över stigen! Hi hi! Skutt!
 
När vi var tillbaka i stallet var det dags för ett bad. Efter lite övertalning gick han ner i spolspiltan.
 
Han vart så fin! Väl färdigbadad fick han ett fleece på sig och fick stå inne och äta medans han torkade. Jag passade på att tvätta alla benskydd och tvätta alla träns. Hade tänkt att smörja men kom på att det ligger hemma... Rackarns..
 
Ännu en underbar dag!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe Eddy bada =0) Roligt att din mamma o mormor kom förbi och gav Eddybus lite gott gott =o)Låter skönt o bara rida iväg sådär, en långtur.


Kramar

2012-09-09 @ 00:41:54
Postat av: Fredruck =o)

Var jag som posta det =0) Vart nåt knasigt så namnet försvann. Hmm skumt!


Kramar =o)

2012-09-09 @ 00:42:40
Postat av: syster

:-D!!!! Snart är det jag o eddy..hi hi

2012-09-09 @ 07:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0