Stackars min lilla kille...

I fredags när jag kom till stallet efter jobbet så hade Eddy feber =o( 38,9.. Han var trött och hängig och la huvudet på boxdörren och vilade. Jag antar det beror på vaccinationen som han fått dagen innan. Det blev lite pyssel, han fick stå inne och äta lite och sedan få på sig ett täcke innan han fick gå ut igen. Kände att det var bättre han fick vara ute bland de andra än att stå inne själv. Det var lite halvblåsigt och såg ut att bli regn så jag tyckte det kändes bra att han fick ha täcke på sig. Tycker INTE om att killen inte mår bra.
 
Igår tog jag med Fredrik (som är på besök över helgen) och åkte ut på morgonen för att tempa och kolla till sötnosen. Då var han feberfri!! YES! Det kändes skönt att veta och jag kunde åka runt på östgötadagarna utan att vara orolig. Senare på kvällen åkte vi tillbaka till Eddy och tog en promenad vid hand. Vi gick upp i skogen och plockade lite svamp, det fanns massor! Vi var inte hemma förrän kl 21 igen.
 
Det börjar märkas att Eddy trivs otroligt bra. Nu ser han ut som en lerhög varje gång jag kommer till stallet. Han är ju en "rullare" och det visar att han mår bra och är trygg i sitt nya hem. Han är mer modig och framåt än förut.
Idag kunde jag äntligen rida igen, dock vart det bara en kort skrittur. Susanne frågade om vi kunde rida ut tillsammans på onsdag! Jag blev jätteglad! Det är jättekul att bli tillfrågad när alla andra stått tillsammans så himla länge och alla känner varandra! Det kommer bli sååå bra här!
Idag tog jag också med stackars Fredrik och tittade på pay and jump på Norf. Tror faktiskt att han tyckte det var ganska kul ändå. Ena tjejen efter den andra åkte av och Fredrik såg nästan lite nervös ut när de små tjejerna på de söta ponnisarna hoppade runt. =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0