Tömkörning och longering

Det känns inge vidare att rida när jag vet att Eddy har ont i ryggen. Idag tyckte jag dock att han inte ömmade lika mycket när jag palperade ryggen.
Igår ägnade vi oss åt tömkörning. Herre Gud så bra det gick. Eddy var otroligt duktig och flera gånger fick han till en otroligt fin och samlad trav på volt i lugnt och harmoniskt tempo! Förbannat snygg! Jag är sååå stolt över hans prestationer!
Idag blev det longering över bommar och hinder. Det blåste något förskräckligt idag och Eddy blev lite halvknäpp och brallade järnet flera gånger. Han höll på att dra omkull mig 2 gånger och sen fick han ett jätteryck och jag for i backen som en vante. Kan ju inte riktigt bli arg på honom, det kanske jag borde men jag är bara glad över att han är så lycklig och glad och busig så han brallar! Han var verkligen glad idag och ögonen lyste på honom. Mellan brallningsrycken så skötte han sig jättebra och hoppade riktigt fint och över bommarna hade han kanonfina luftiga ben och slog inte till bommarna en enda gång. Det känns jättebra att han verkar må bra, det är skillnad! Önskar jag hade kunnat tagit kort på honom! Min underbara buse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0