Underbar höst!

Idag sa Maria att hon kunde ta Eddy alla dagar jag kommer resa bort! Underbart! Jag blev sååå glad. De kommer ha så roligt tillsammans. Eddy ger mig så mycket glädje varje dag och att låta Maria ta del av den glädjen bara några dagar känns jättebra! Hoppas de gör massor tillsammans! =o) Wiiieee!
Sen är det så himla trevligt i stallet. Omgivningen och alla djur är helt underbara, och alla personer som är där! Är jätteglad att vi kom hit, jag och Eddy. Han har blivit så lugn.
 
Maria var med till stallet idag, det är så himla kul när hon är med! Jag red lite på banan. Eddy hade verkligen ingen lust idag, han var trött och oengagerad. Ville inte lyfta på benen ens. Jag hade satt upp ett litet kryss på några tunnor:
Eddy hade ingen lust alls. Han hoppade första gången, gick dock vingligt emot, sen vägrade han 4 gånger, första vägringen blev som en liten tvärnit, sen var jag beredd. Maria fick lägga ner ena bommen och då gick det, sen satte hon upp igen och då hoppade han. Sen fick det faktiskt räcka, han hade ju ändå ingen lust.
 
Maria skulle åka hem så jag tänkte skritta en sväng. När vi kom ut på stubbåkern så tog jag tyglarna och ställde mig upp i sadeln, Eddy började galoppera direkt. En helt underbar HÖGER galopp, rund och fin, vi galopperade hela långsidan på åkern. Åhhh, så underbart! Hoppas hösten fortsätter vara såhär underbar!


Kan säga att Eddy blev en annan häst på åkern! Han verkligen älskade att vara där!
 

Kommentarer
Postat av: Fredruck =o)

Jättefina bilder gumman! Blir så glad av att läsa hur glad du är och hur bra Eddy mår i det nya stallet =oD
Din syster är snäll hon =o)

Kramar

2012-09-07 @ 23:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0